ویران شد ایران


چنان ویرانه شد ایران ِآباد
که دوران مغول را آورد یاد!
نمیخواهم کنم مشکی نمایی!
نمیخواهم بگیرم بیخود ایراد...
ولی این مملکت باشد خداییش؟!!
الا یا شیخنا! دستت مریزاد!
درِ رحمت گشودی روی دزدان
ز حِکمت بسته ای راه پاسارگاد!

تمام دین اسلامت همین بود؟!
پیمبر را خدا بر این فرستاد؟!
که دزدی و ربا و رشوه شرعا"
شود بین خودیها رسم و آزاد؟!
همین بود امر به معروفِ معروف؟!
حجاب دختران و گشت ارشاد؟!!
جهاد اقتصادیتان همین بود؟
فروش کشور و هرچه خداداد؟!

تمام آرمانهاتان همین بود؟!
شما آقا و ما مفلوک و منقاد؟
شما بالا و بر تخت سلیمان
جوانان زیر پُل، بیکار و معتاد؟!
"تو که با ما سر یاری نداری"
مکن ما را ز یارانت قلمداد!

(نده وعده! مگو دیگر از امید
چو گفتی "فِ" خودم رفتم فرحزاد!
چهل سال است تنها وعده دادی
و ثابت کرده ای در کل ابعاد....
که چیز دیگری در چنته ات نیست
سواد علمی ات کم بوده استاد!)

"عدالت محوری"!! جِدّا" همین بود؟!
امان از عدلتان! ای دادِ بیداد!
به عنوان مثال این "شیخ صادق"
که لو رفته فسادش طبق اسناد
شنیدم دخترش جاسوس بوده!
نمیدانم! اِم آی سیکس یا که موساد!

برادرهای دیگر هم به نوعی
گرفتارند در این محنت آباد!
علی در مجلس و راس امور است
یکی مسئول دانشگاه آزاد
همان که فیلم او را شخص محمود
برای مجلس شورا فرستاد

علی بود و لجنها بود و حوضش
چنان با سر به چاه "فاضل" افتاد..
که گفتم برنخیزد تا قیامت
مسلمان نشنود ،کافر مبیناد!
فقط در "صفخهء آخر" گزارش..
شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد!!

مگر که دورهء قحط الرجال است
که جولان میدهند اینگونه افراد؟!
تعجب میکنم در این موارد
چرا رهبر صدایش در نمیاد!
"علی"(ع) دستان دزدان را بُرید و..
کف دست برادر داغ بنهاد
علی بابا ولی باشد زرنگ و...
تبانی کرده با چل دزد بغداد!


پست‌های معروف از این وبلاگ

شعر ماندگار فردوسی درباره ایران که سرشار از عشق و وطن دوستی است:

کسی که مثل هیچ کس نیست

سانچی